BLOGG

ETT GOTT NYTT ÅR!

 

ETT GOTT NYTT ÅR!

Så har vi öppnat upp 2021 och vi undrar vad det året kommer att innebära, eftersom 2020 var ett sådant speciellt år framför allt genom pandemin. Kommer allt att återgå till det vanliga eller är påverkningarna långsiktiga? Oavsett hur det nu blir lever vi i tron på Guds nåd och närvaro, att Herren aldrig kommer att överge oss. Att oavsett vad våra liv innebär, kan inget skilja oss från Guds kärlek i Jesus Kristus, vår Herre. Jesus närvaro ger oss hopp i varje minut vi upplever, varje ögonblick är ett ögonblick av nåd.  

JULHELG!

Så är det äntligen dags för julhelg, och för många av oss kommer det att bli rejält annorlunda. Pandemin ger oss helt förändrade förutsättningar och restriktionerna hindrar vår efterlängtade gemenskap. Vi vill mitt i allt detta skicka fridshälsningar från Pingstkyrkan och då vara medvetna om att inga pandemier eller restriktioner kan förhindra Jesu närvaro i våra liv och i vår gemenskap. Hans närhet finns alltid där i livets alla situationer och det gör oss trygga. Hans närhet ger oss ork och mod att fortsätta betjäna och välsigna andra människor.

1:advent

Advent!

Ordet advent betyder ankomst och kopplas till att vi väntar på Jesu födelse.  Så i kort och gott så väntar vi och längtar på att Jesus ska komma 

Luleå pingst nya allmäna råd angående Corona

Efter en träff med styrelsen igår så beslutades det att nu under perioden av de nya restriktionerna att ställa in våra offentliga sammankomster. Känns tråkigt men oerhört viktigt när vi som församling vill vara med och stoppa smittspridningen.

Men vi vill fortsätta att vara församling och fortsätta att fira gudstjänst tillsammans. Därför så kommer vi att fortsätta med att livesända våra gudstjänster så var med där du är och dela vidare kanske till någon som behöver se!

Du kan se våra gudstjänster här på facebook eller på youtube!

Att vara med i en smågrupp!

Det är många saker som vi har lärt oss av Coronatiden och bland annat har vi sett på nytt behovet av gemenskap. Distansiering påverkar oss, isolering är aldrig bra för oss människor för vi är inte skapade för ensamhet. Bibelns undervisning har en bra lösning på hur man bygger församling. Tanken är att man både möts många till gudstjänst och med några till smågrupper, det är två ben som församlingen står på i sin gemenskap.

Information angående öppna gudstjänster under Covid-19

Information om våra öppna gudstjänster under Covid-19

Den 23/8 så kommer vi att börja öppna upp våra gudstjänster med att ha max 50 deltagare på plats. Vi kommer även att fortsätta livesända våra gudstjänster för de som är hemma. När vi nu väljer att öppna upp så kommer vi att följa myndigheternas riktlinjer för att du som kommer ska känna dig trygg.

 

1.Vi ber er som kommer till kyrkan att ni ska ha varit symptomfri i två dagar innan ni besöker oss.

2.Tillhör du en riskgrupp ber vi dig att stanna hemma.

NU STARTAR VI UPP IGEN!

Nu startar vi upp igen!

Efter en sommar med tid för vila och semestrar tänker vi nu komma igång med verksamhet i vår församling. Det är både med längtan och frågor som höstterminen närmar sig, för vi vill mötas i vår församling men under vilka förutsättningar kan det ske? Det har ju inte varit några offentliga gudstjänster sedan påsk här i Pingst Luleå och det känns som en alldeles för lång tid. Jag har mött en hel del människor som frågor och väntar, när......?

LÖFTET GÄLLER DIG!

Det är tid för pingst och försommarens värme har äntligen kommit till vår stad. Från den ena dagen till den andra så ser vi nu tydligt hur träd och blommor reagerar,det växer och blir grönt. Pingst är i kyrkans kalender påminnelsen om Andens ankomst, allt enligt löftet som Jesus gav oss. Och Andens närvaro är lika verklig idag som den var på den speciella Pingstdagen i Jerusalem. Över hela världen idag växer den stora skara kristna som lever med erfarenheterna av just detta. Anden kom ju till oss för att stanna,vara vår hjälpare i livet och tjänsten för Gud. 

ATT FORTSÄTTA VARA FÖRSAMLING!

ATT FORTSÄTTA VARA FÖRSAMLING!

JOH 14:1 Låt inte era hjärtan oroas. Tro på Gud och tro på mig.  Med de orden ger Jesus oss ett råd i livet, nämlingen att ha trons riktning mot honom.  När våra hjärtan upplever brottningen med livet så har vi kvar grundhållningen att rikta oss mot Jesus. Hans närvaro och påtagliga frid ger oss möjligheter att hålla rätt kurs i livet. Vi är mitt just nu uppe i en svår och orolig tid, och då får vi av nåd hjälp att fortsätta leva som en lärjunge och tillsammans som församling.

Sidor